Branża e-commerce na znaczącej pozycji - wyniki kwartalne Oponeo S.A.
Panująca w Europie i na świecie pandemia wirusa Sars-Cov-2 mocno odcisnęła swoje piętno na różnych sektorach gospodarki w naszym kraju. Spokojna sytuacja w wielu branżach – w tym również oponiarskiej – została wyraźnie naruszona, co przełożyło się na mniejszą stabilność w pierwszym kwartale 2020 roku.
2020-05-22, 13:16

Europejskie Stowarzyszenie Producentów Opon i Gumy (ETRMA) dokonało szczegółowych analiz, z których wynika, że spowolnienie gospodarcze wywołane pandemią nie było sprzyjające dla dwóch najbardziej dochodowych sektorów – opon do samochodów osobowych i dostawczych. Spadek ich sprzedaży wyniósł adekwatnie 23% i 28%. Z kolei wzrost był wyraźnie widoczny w przypadku ogumienia przemysłowego.

Oponeo S.A. umacnia pozycję lidera w branży internetowej sprzedaży opon

Ten okres był prawdziwym wyzwaniem również dla grupy Oponeo S.A., będącej krajowym liderem sprzedaży opon, działającej również prężnie na kilkunastu rynkach w całej Europie. Spółka odnotowała niewielkie spadki dynamiki wzrostu względem ubiegłego roku, ale w porównaniu z całą branżą są one stosunkowo niewielkie. Patrząc na rozwijającą się sytuację związaną z pandemią i tego, jak wpływała ona na funkcjonowanie rynku, to wyniki sprzedażowe bydgoskiej spółki za pierwszy kwartał napawają jednak optymizmem. Biorąc pod uwagę analogiczny okres z zeszłego roku, Oponeo S.A. odnotowało raptem 2% spadek w dystrybucji opon do samochodów osobowych, stanowiącą większą część przychodów przedsiębiorstwa. Nałożone obostrzenia spowodowały największe zawirowania w sektorze ogumienia do pojazdów ciężarowych oraz motocykli. Spadki w pierwszym przypadku oscylowały na poziomie 61%, a w drugim 19%.

Początkowe prognozy przewidywały jednak o wiele gorsze scenariusze, ale dla branż e-commerce nie okazały się one trafne. Bydgoska spółka ze względu na specyfikę swojej działalności jest nastawiona na sprzedaż on-line w kraju oraz poza jego granicami. W ostatnich latach można zauważyć coraz to większe zainteresowanie tego typu formą robienia zakupów, stąd mimo obecnej, trudnej sytuacji, wspomniany kanał dystrybucji nie ucierpiał w sposób znaczący.

Warto także podkreślić, że panująca pandemia wywołała także zmiany w preferencjach kierowców. Jak pokazują wyniki kwartalne bydgoskiej spółki, zauważono znaczne zainteresowanie markami dalekowschodnimi, a ich wzrost oscylował na poziomie aż 17% względem porównywalnego okresu z 2019 roku.  Dotychczas zmotoryzowani stawiali zwykle na ogumienie z klasy premium, ale zaliczyły one spadek sprzedażowy na poziomie 5%. Podobnie wyglądała sytuacja z oponami z segmentu średniego – tutaj również odnotowano zmniejszający popyt o 13%.

Zadowalające wyniki na rynkach zagranicznych

Bydgoska spółka przez lata wyrobiła sobie mocną pozycję na znaczących rynkach europejskich, dystrybuując między innymi do Wielkiej Brytanii, Niemiec, Holandii, Irlandii czy Włoch ogromne liczby ogumienia. Dzięki temu, biorąc pod uwagę bieżące realia, handel poza granicami kraju w pierwszych trzech miesiącach 2020 roku nie prezentował się wcale pesymistycznie – wręcz przeciwnie. Względem analogicznego okresu z poprzedniego roku dostrzeżono większą liczbę sprzedanego ogumienia o 17 tysięcy sztuk. Co więcej, w państwach takich jak Niemcy oraz Wielka Brytania, uważane za dwa największe rynki zbytu dla Oponeo S.A. – poza rodzimym, odnotowano tendencję wzrostową w kwestii sprzedawanych tam opon. Sięgały one adekwatnie – 23,8% oraz 84%.

Skutki bieżącej sytuacji, zmieniającej się dynamicznie w kraju oraz poza jego granicami, będą rzutowały na najbliższej przyszłości branży oponiarskiej. Bydgoskie przedsiębiorstwo wykorzystało okres przejściowy na poprawę jakości obsługi i usprawnienie łańcuchów logistycznych. Dodatkowo postawiono na bezpieczne zaplecze informatyczne, związane z kanałem dystrybucji oferowanych produktów.

KONTAKT / AUTOR
Michał Pawlak
Oponeo.pl
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.